Medverka på distans

 
 
 
Nu kan du se alla mina framträdanden i Almedalen via länkarna nedan. Tack så jättemycket för att du följer mig och engagerar dig i mitt arbete <3 Tillsammans förändrar vi världen! 
 
Almedalens topp tio (WTF) mitt engagemang 
Jag kom på tredje plats för mina framträdanden i Almedalen, enligt tidskriften Betong. Hela nomineringen och vem som kom 1 och 2 hittar du på länken nedan. 
 
"Den enda miljömäniskan som finns i branschen är Hackspettar!"
Minst sagt omtalat uttalande när jag medverkande på Västsvenska arenan. Jag hade stort fokus på ledarskap och vad jag tror krävs för att vi ska nå 1,5 graders målet.
Se hela panelen här: 
 
I paneldebatt hos Västsvenska arenan. Medverkande i panelen: Maria Strömberg, moderator, Business Region Göteborg. Karin Pleijel, kommunalråd, (MP) Göteborgs Stad. Naod Habtemichael, kommunalråd, (C) Göteborg Stad. Christine Olofsson, hållbarhetschef, Älvstranden Utveckling AB. Anna Lönn Lundbäck, regionchef väst, Sveriges Byggindustrier. Mariette Hilmersson, regionchef, Castellum AB. Amanda Borneke, KMA-ledare, CS Riv & Håltagning. Johanna Hult Rentsch, regionchef, NCC Fastighetsutveckling. Per Thiberg, chef, Affärsutveckling Vasakronan AB. 
 
Intervju med Betong LIVE 
Betongpodden live intervjuade mig efter min paneldebatt på Västsvenska arenan och ställde ytterliggare frågor kring mina uttalanden. 
 
Tillsammans med journalisten Roger Andersson från Tidskriften Betong. 
 
Medverkade på Aktuell hållbarhet 
Min första open mick och jag var skitnervös! Var extremt nöjd med resultatet. Se mig gå på scen 49:23 och äga golvet. 
 
 
Open mick på aktuell hållbarhet. 
 
Anordnade Klimatfrukost 
Som vanligt så anordnar jag en klimatfrukost i varje stad jag besöker. Helt enligt tradition så anordnade jag en frukost även i Visby. Med 35 st sittande tog vi upp hela hästgatans bar & café och hade vi suttit inomhus så hade garanterat taket lyft. Wow! Vilka fantastiska hållbarhetsengagerade vi har. Nu får jag hopp för framtiden igen <3 
Frukosten är matsvinn från ett av Samsungs frukostevent som skedde precis innan. 
 
 
Almedalskommentaren "Klimatfrukost" 
Jag fick sitta med i youtube-kanalen och berätta om mitt engagerande initiativ kring klimatfrukost. Helt underbart att se mig köra en spontan pitch av konceptet. Moralist stöd blev Therese Zätterqvist. 
Se hela avsnittet här: 
 
Almedalskommentaren "Summering från Almedalen" 
Ännu en gång får jag gästa min nya favorit-youtubekanal som sammanfattar Almedalen. Riktigt bra spaningar och kommentarer. Missa inte! 
Se hela avsnittet här: 
 
 
Tack för att du läst mitt blogginlägg! 
 
 
Missa inte min trendspaning från årets Almedalen: