Poddidé - 50 myter om byggbranschen

"Byggsektorn är full med myter- och jag vill slå hål på dem alla" - Amanda Borneke 
 
 
Kortfattat - Jag är i poddtankar. Ända sedan jag började i byggsektorn känns det som att har jag slått hål på myter nästan varje dag. Mycket handlar om miljöarbetet (eftersom att jag jobbar som Kvalitet, mijö- och arbetsmiljöledare) men även arbetsförhållanden, återbruk och ansvarstagande. 
 
Podden kommer att finnas på Spotify, Podbean och där du hittar poddar. Visionen är 50 avsnitt där det blir en myt/avsnitt. Just nu undersöker jag möjligheter där vissa medlemsorganisationer inom bygg kan få delta som gäster. Jag har inspelningsutrustning och redigeringsprogram klart. Just har jag en lokal i göteborg. 
 
Känner du att det fattas ett ämne i listan? 
Är du intresserad av att gästa podden? 
 
Kommentera nedan!  
 
 
 
  1. Återbruk
  2. Ansvar
  3. ID06
  4. Antidroger
  5. Arbetsförhållanden
  6. Outsourcad arbetskraft
  7. Avfallshantering
  8. Biologisk mångfald
  9. Vibrationer 
  10. Boende & logi
  11. Buller/ljudföroreningar
  12. Kvartsdamm
  13. Byggnation
  14. Cirkulär ekonomi
  15. Energi
  16. Hållbara event
  17. Policy
  18. Nedskräpning 
  19. Hälsa
  20. Inköp
  21. Leverantörer
  22. Inkludera
  23. Interna/externa transaktioner
  24. Dialog
  25. Jämställdhet
  26. Kontor
  27. Kemikalier
  28. Klimatneutralitet
  29. Greenwashing
  30. Lagar/anstånd
  31. Ledningsgruppen
  32. Lokalt avtryck
  33. Lönsamhet
  34. Mat & dryck
  35. Materialval
  36. Motverka rivalitet
  37. Mätning/uppföljning
  38. Pandemier
  39. Tjänsteresor
  40. Samhällsengagemang
  41. Sexuell trafficking
  42. Partners/sponsorer
  43. Säkerhet/trygghet
  44. Tillgänglighet
  45. Transperans
  46. Utbildning
  47. Elektrificering 
  48. Machokultur
  49. Hydrauloljor & bränslen
  50. ?
Jag tycker det är på tiden att byggsektorn får sig en podcast som kan diskutera den omställningen som branschen behöver. Håller du med? 
 
// Hållbar profil
#1 - Linnea

Vilket fantastiskt bra initiativ! Go go go! Det enda ämnet jag fattades var att ha ett avsnitt där du endast fokuserar på myter kring kvinnor i byggbranschen? Där finns det en del att prata om.....