5 bästa poddarna om hållbarhet!

Vill du ha mer hållbarhetssnack i ditt liv? Då har du kommit helt rätt! 
 
 
 
#1 Hållbarhetspodden
Varje tisdag möter Veckans Affärers hållbarhetsexpert Jessica Cederberg Wodmar en näringslivsprofil (mycket VD:ar och chefer) för att diskutera vad hållbarhet egentligen innebär för näringslivet. 
Lyssna här
 
#2 Klotet 
Klotet är vetenskapsradions internationella miljöprogram i Sveriges Radio P1. De sänder en gång i veckan från våra redaktionslokaler i Uppsala och har mer än 200 000 lyssnare. Högkvalitativ miljöjournalistik i sann radiodanda! 
Lyssna här.
 
3# Skarpt läge
I Naturskyddsföreningens podd Skarpt läge är en ämnespodd där varje avsnitt är ett eget tema. Förutom att fördjupa kunskapen så vill de räta ut frågetecken och punktera myter om allt från flygets faktiska klimatpåverkan till den pågående sjätte massutrotningen. Det här är podden för alla som är intresserade av miljö och klimat och som är sugna på att lära sig ännu mer.  
Lyssna här
 
#4 Fanny och Ila 
På riktigt... det här THE PODCAST gällande hållbar livsstil. Vi har en finlandssvensk näringsteraput och en kostrådgivande retoriskt geni som tillsammans samtalar om hacks, tips, råd, upplevelser och iakttagelser. Aldrig med pekpinnar, alltid nära till skratt.
Lyssna här
 
#5 Hållbarprofil Podcast 
Nyaste tillskottet bland hållbarhetspoddar! Det är en hållbar podcast med hållbara intervjuer. Detta är min egna podd som jag startade för att uppmärksamma Overshoot Day 2019. Här intervjuar jag hållbara profiler och människor som påverkat min resa till att bli mer hållbar. 
Lyssna här
 
Hoppas ni ska hitta en ny favorit eller inspireras att provlyssna på pod. Själv använder jag appen Podcaster (iPhone),  Podbean (android) eller Spotify, men det finns givetvis flera att välja mellan.
 
Vilken är era favoritpoddar? Berätta gärna i kommentarerna.
 
#1 - Lisa - en Lisa för själen

Tack för det här inlägget! Har velat lyssna på en podcast med tema hållbarhet, men utan att det blir för uppstyrt och formellt, utan mer en vanlig pratpodd liksom. Men är ny på ämnet så har inte haft särskilt bra koll. Fanny och Ila låter som något för mig! Ska ladda ner några avsnitt nu på direkten.

Svar: Ja men gör det! Deras podd är väldigt bra och stor inspiration till min egna podd #5 <3 Lyssna gärna på den också om du har tid! Tror du hade gillat den också. Hela min kritik mot andra poddar är att det är alldeles för uppstyrt och bara VD:ar som sitter i snackar typ.
Hållbar profil