Veckans hållbarprofil: Martin Ahrin-Larsson

Veckans hållbarprofil: Martin Ahrin-Larsson är regionansvarig på Miljöbron. Det är en ideell organisation som bygger miljöbroar mellan studenter och arbetsgivare UNDER studietiden.

Miljöbron för mig var en nätverksplattform som jag använde när jag flyttade till Göteborg (finns även i Malmö). De verksamheterna som jag gjorde studentuppdrag hos då, blev faktiskt mina första kunder hos min konsultverksamhet. Wow, säger jag bara! Martin är en hållbarhetstalang att hålla koll på. Vi hann prata mycket om hur det är att engagera unga och vilket stöd de behöver. Vår instinkt är att de kan behöva knuffas även examen under första riktiga miljöjobbet. Är du student och letar praktikplats, examensjobb eller lite extra klirr i kassan?

Kommentera vad du söker så matchar jag dig med Miljöbron!