Veckans profil - Johan Drakenberg

Varje vecka träffar jag en hållbarprofil och berättar om våra samtal.
Denna veckan träffade jag arbetsöklande Johan Drakenberg under ett YSP-mingel på Comfort Hotel i Göteborg. 

 
Johan har inte en - utan TVÅ - masterutbildningar inom klimatanpassning och klimatstrategi. Jag som inte har hämnat ut mitt examensbevis för min master fascineras av Johans driv. Även med Johans fantastiska engagemang för klimatet, en gyllene praktikplats på Trafikverket och spetskompetens inom naturolyckor - så får Johan inget jobb.

Varför? Han har funktionsnedsättning som gör att han jobbar långsammare. HUR kan vi gå miste om en sådan stjärna? Jag fortsatte samtalet med att berätta om eget företagande, hur det är att vara konsult och hur vi förvandlar motgång till framgång! Jag ser framemot att följa dig och din framtid Johan Drakenberg.

Har du ett uppdrag till Johan?

Kommentera gärna eller skicka ett mail till [email protected]