Här hittar du mig i Almedalen!

Äntligen är mitt Almedalsschema spikat! Wihoo! Här nedan finner du highlights för veckan och hur du lättast träffar mig. Jag delar gärna med mig av mina trendspaningar inom miljökommunikation och beteendeförändring.

Här hittar du mig varje dag

Mina frukostmöten blir på Rotundans frukostbuffé i Kneippenbyn, Visby. Utmärkt sätt för dig att träffa mig! Vi träffas i en avslappnad miljö. Kneippenbussen tar dig mellan Visby centrum och Kneippenbyn.Bildtext: foto på strandstugorna i Kneippenbyn, Visby. Här äter jag frukost varje morgon. 

Under lunchtimmarna kommer jag att hålla till inne i Visby Centrum. Här är jag väldigt öppen när det gäller mötesplats, jag föredrar vegetarisk mat. Där finns fortfarande lunchtider lediga! Boka med mig innan de tar slut: [email protected]
 
Ta en glass med mig! Ni trodde väl inte att jag glömde fikan? ;) En grön glass är en ny mötesform som jag kör på sommaren med Hållbarprofil. Vi äter glass och pratar hållbarhet. Detta är väldigt spontant! Ni kan skriva till mig närsom under veckan så hittar vi en tid. 
 
 
Min eventlista för Almedalen
Ganska komplett lista ändå om jag får säga det själv. Där händer något varje dag, utan att stressa ihjäl sig och samtidigt ha tid över för frukost/lunchmöten. Nybörjarens misstag är att boka upp för mycket så att du inte hinner njuta av veckan och vackra Gotland. Jag hoppas att vi ses där! Kommentera gärna om det är något event jag glömt som du tycker jag ska gå på ^^ 

Tisdag 3/7 kl 17.00-17.45 
Gotlands Museum, Strandgatan 14, Visby
Medborgardrivna innovationer – vilka är de och hur bidrar de till hållbara städer?
Arrangör: Social Venture Network (SVN Sweden)

Onsdag 4/7 kl 11.00-11.45
Gotlands Museum, Strandgatan 14, Visby
Hållbarista- den nya nordiska konsumenten
Arrangör: Miljömärkning Sverige

Onsdag 4/7 kl 12.00–12.45
Gotlands Museum, Strandgatan 14, Visby
Mindre, mer, smartare? Vägar till hållbar konsumtion
Arrangör: Konsumentverket – Forum för miljösmart konsumtion

Onsdag 4/7 kl 13.00–13.45  
Gotlands Museum, Strandgatan 14, Visby
Fossiloberoende transporter: Vad krävs av branschen och politiken för att nå 2030-målen?
Arrangör: KNEG, Klimatneutrala godstransporter på väg

Onsdag 4/7 kl 14.00-14.45
Gotlands Museum, Strandgatan 14, Visby
Vad är ett hållbart biodrivmedel, och kommer det att bli brist på sådana?
Arrangör: Neste

Torsdag 5/7 kl 12.00-13.00

Teaterskeppet, kajplats 10 (kaserngatan)

Luncha med experter på Hållbara städer – nyckelfrågorna under Almedalsveckan?

Arrangör:Sustainable Innovation

Torsdag 5/7 kl 13.30-17.30
Wisby Strand Congress & Event
ASF Sustainability forum 
Arrangör: ATEA

Torsdag 5/7 kl 19.30-23.00
Gotlands Museum, Strandgatan 14, Visby
Stora hållbarhetskvällen
Arrangör: Aktuellt hållbarhet

Fredag 6/7 kl 8.00-09.00
Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6
Ska vi söka oss eller knuffas till en mer hållbar livsstil

Fredag 6/7 kl 09.00-12.00
Wisby Strand Congress & Event
ASF Sustainability forum
Arrangör: ATEA

Lördag 7/7
Ledig. Min plan är att hyra ett fordon och ta mig till Fårö - vill du hänga med? Skriv till mig! 

Söndag 8/7 09.00-12.00
Almedalens scen i Visby
Isabella Lövins tal 
Arrangör: Miljöpartiet

Ni når mig via sociala medier eller [email protected]