Veckans hållbarprofil: Ebba Kohl

Veckans hållbarprofil: Ebba Kohl är student på samhällsvetenskapsprogrammet vid Umeås universitet och reseansvarig för Utrikespolitiska föreningen Umeå. För mig så har jag sett Ebba i mitt flöde på sociala medier flera gånger, men aldrig fått äran att träffa dig personligen. Vilken ära! Och vilken energi du sprider! Kommer alltid minnas vårt möte på Stora hållbarhetskvällen i Almedalen. 
 
 
Efter fem minuters interaktion med dig kändes det som att vi hade löst alla Almedalens problem gällande engångsartiklar. För herregud så mycket skärp det fanns överallt. Vi pratade om en start-up som delar ut återanvändbara kaffemuggar vid events i Almedalen. Företaget skulle byggas upp på fonder, spons eller enskilda uppdrag i Almedalen. Det har redan börjat skriva företag till mig som är intresserade av affärsidén. Jag är mållös.
 
Vi får se vad det blir av det. Kanske blir det verklighet, kanske förblir det en magiskt bra konversation på Stora hållbarhetskvällen.
 
Håll utskik efter Almedalskoppen!