Something Borrowed - Att hyra kläder

I samarbete med Something Borrowed 
 
Inför den viktigaste veckan i min karriär (hittills) kändes det viktigt att även mina kläder höll en hållbar profil. Förra veckan fick jag chansen jag prova att hyra kläder för första gången. Nedan hittar du en full utvärdering av min upplevese. Denna bloggpost är ett samarbete med Something Borrowed. Spännande! 
 
Dags att bryta konsumtionsmönster. Jag har provat på bytardagar, men inte känt att det var min grej. Kläderna har inte varit i min storlek, de har varit slitna och ibland smutsiga (!). Jag blev glatt överraskad när jag hittade Something Borrowed, ett företag som varit igång sedan 2016 och som internt kallats Girl Bosses. Ni kan tänka er att det var kärlek vid första ögonkastet! Utan dem hade jag aldrig fått så mycket pressbilder som jag fick i Almedalen. 
 
 Bildtext: Pressbild! För en hållbar profil är kläderna ett viktigt statement och ger pricken-över-i-et-känslan. Den gula långklänningen har jag hyrt från @somethingborrowed.se, HELT fantastiskt sida med mycket L-XXL och personalen kan ge styling tips.
 
Deras garderob är uppdelad efter överdelar, underdelar och helkropp. Kläderna har en exklusiv och stilren känsla utan verkan tråkighet eller omodernhet. Varumärkena är indelade i hållbara eller nordiska. 
 
 
Det också lätt att se om något är uthyrt, då finns den gråa lilla flaggan som syns nedan på bilden längst till vänster. Det går utmärkt att skriva till Something Borrowed för att se när plagget kommer tillbaka, kanske till och med förboka det! 
 
 
 
Jag måste erkänna att de flesta märkena där var okända för mig, antaligen för att de inte är i min prisklass för att köpa - doch helt rätt prisklass för att hyra. Jag tror att plaggen är en annan prisklass än vad jag skulle köpa, men helt i rätt prisklass för att hyra. Det kostar 150-360kr/plagg plus frakt. Då hyr du dem i 14 dagar (upp till sex plagg och tvätt ingår! De erbjuder också medlemskap och abonnemang, allt för att skräddarsy ditt behov.
 
Bildtext: Kläderna kommer i den här otroligt praktiska väskan som du återanvänder när du skickar tillbaka kläderna till Something Borrowed. Inuti finns allt du behöver: instruktioner, fraktsedel och den lilla plastflärpen som låser ihop blixlåset. Väldigt smidigt!
 

1. Välj dina plagg

Du väljer plaggen som du vill ha i ditt klädpaket. Antingen har du en prenumeration hos Something Borrowed, där du väljer antalet plagg i ditt paket, eller så hyr du enstaka plagg. 

2. Leverans

Kläderna skickas sedan till ditt närmsta DHL-ombud. Paketet kommer i en egendesignad förpackningen i tyg som återanvänds och skickas tillbaka flera gånger om.

3. Använd

Har du en prenumeration hos Something Borrowed kan du ha plaggen kvar så länge du vill, då avgiften dras varje månad. Du kan även välja att få nya klädpaket under månadens gång. Om du hyr vid enstaka tillfällen är hyrestiden 14 dagar.

4. Byt

När du har tröttnat på dina valda plagg är det dags att byta! Something Borrowed tvättar och hanterar plaggen som du retunerar.

 

 Bildtext: ressbild! Cirkuläret och mod krävs för att ha en hållbar profil. Och kläderna visar att du har vad som krävs för att gå ett steg längre. Kjolen har jag hyrt från fantastiska @somethingborrowed.se. Hållbart mode är enkelt och snyggt! 
 
Bästa med Something Borrowed 
 
Storlekar i XS-XXL: Här finns kläder i större storlekar utan att det är den klassiska tält-looken. Figurnära kläder som är otroligt snygga! 
 
Smidig leverans: Det kändes som att jag inte behövde oroa mig för någonting. Väskan gjorde det lätt att bära hem paketet, och instruktionerna inuti gjorde det busenkelt att skicka tillbaka den när det var dags. 
 
Stylingtips: Är du osäker på vad som passar dig eller vilka kläder du ska börja med? Inga problem! Skriv till deras mail och be om att få lite råd. De valde ut min rosa favorit nedan! 
 
 
Kommentarer från veckan 
 
"Du får det att låta så enkelt Amanda!" 

"Det skiner om dig" 
 
"Power till dig, kör järnet i det du tror på" 
 
"Som en solstråle. Så fin!" 
 
Ni når mig som vanligt via sociala medier eller [email protected].

Har du hyrt kläder någon gång? Berätta nedan!