10 egenskaper som kräver Ø talang, men ger dig 100% respekt

Alla människor vill få respekt. Men att få respekt av andra människor kommer inte lika automatiskt som en leksak i ett Happy Meal-paket. Det kräver också lite egen ansträngning. Ha tålamod och läs vidare. Nedan listar jag 10st egenskaper som kräver noll talang, men som ger dig 100% respekt. 
 
#1 Att komma i tid 
#2 Arbetsmoral
#3 Möda
#4 Kroppsspråk 
#5 Energi
#6 Attityd 
#7 Passion 
#8 Vara motiverande 
#9 Göra det lilla extra 
#10 Vara förberedd

Håller du inte med? Kommentera nedan 
#1 - Happy

kroppspråk är 100% talang... Alla föds inte med "socialt perfekt" kroppspråk och är väldigt svårt att jobba med...

Svar: Hejsan Happy! Tusen tack för att din kommentar! Det gillas skarpt. Jag skulle vilja argumentera för att kroppsspråk är en egenskap som inte kräver talang. Ett tips för att verka mer öppen är t.ex. att stå med öppna armar (inte ha händerna i fickan eller hålla i ett block/mobiltelefon. Det kräver absolut ingen talang, det kan vem som helst göra ^^ Ha en fin dag!
Hållbar profil

#2 - Happy

Jag antar att du inte har umgåtts med "aspisar" mfl. Att kunna läsa och förmedla kroppspråk är en konst. Många vet inte om att de stimmar exempelvis. Även fast jag inte har AS så stimmar jag ibland och det kan jag inte alltid riktigt kontrollera, men jag är medveten om att jag gör det. När jag ibland känner att jag måste stimma så försöker jag göra det på ett så minst opassande sätt för stunden.
Bara det hur länge och när är det passande att titta någon i ögonen? Det är långt ifrån självklart och kommer naturligt för de flesta, men inte alla.
Och AS har ingenting med intelligensen att göra, jag vet av flera som lyckats bra i sina liv och fått fina jobb MEN socialt kan de ändå utstråla "dra åt helvete" utan att mena det ;)